torsdag 30 juni 2016

köksinspo 1.0

Jag är inte helt överens med köket i vår lägenhet. Enligt min åsikt är det för trångt, för mörkt, för hårt, för fult och för dysfunktionellt för att kunna vara den oas av härlighet som jag behöver för att må bra i mitt hem. Jag älskar att vara hemma, det är ingen hemlighet. Och jag älskar att vara i köket. Det tror jag att jag har med mig från när jag var yngre och spenderade många eftermiddagar efter skolan med mamma i köket. Här bakades det, lagades mat och löstes melodikryss på lördagarna. Man umgicks mest här. Jag satt ofta uppflugen i ena hörnet på bänken vid telefonen och pratade och gestikulerade medan mamma fortsatte att steka köttbullar eller knåda en deg. Trygghet på nåt sätt.

Och nu när vi bor i lägenheten mitt i stan med björkskåp, stenbänkar, för små hoar, liggande skåp med glashyllor och en fullkomligt livsfarlig fläktkåpa i glas...ja, då känner jag inte den där tryggheten och sköna känslan jag vill ha i ett kök. Så nåt måste göras.

Så idag bjuder jag på en bildkavalkad av drömkök och köksdetaljer på väg mot ett nytt drömkök. Kanske kan man börja lite smått redan i helgen??


Grönt kakel, kalkade väggar, svart bänkskiva. Så himla fint från en lägenhet som bland annat förekommer i den här boken.









Nytt kök, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar