torsdag 2 juni 2016

pannkakstorsdag

Idag är det torsdag och pannkaka för hela slanten till middag. Eftersom jag tvingar mannen att äta lite mindre kolhydrater just nu och mer nyttigt blir det inga vanliga pannkakor utan bananpannkakor vilket nästan är ännu godare. Nu råkar det ju i och för sig vara så att just den här torsdagen blir det bara jag och yngsta dottern som går lös på hela härligheten men ju more the merrier för oss kan man säga. Mannen får trösta sig med trerätters på lokal tillsammans med sina magisterstudenter istället. Stackars honom.


Jag gör efter recept från bloggen 56 kilo som jag tycker har grymt bra tips på recept om man vill äta lchf eller lite mindre kolhydratstinnt.

Bananplättar / Bananpannkakor 2-3 portioner

4 ägg
2 ekologiska bananer
0,5 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
vaniljpulver eller vaniljessens

Mixa ihop allt och stek i smör eller kokosfett.

Sen kan man äta alltihop med färska jordgubbar och hallon, kanske en klick vaniljkvarg, och vips så har man världen bästa torsdagsmiddag.

Jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar