fredag 17 juni 2016

Kvarnholmen, fredag 15.21

En obeskrivlig längtan tillbaka till detta har präglat min dag:


Tillbaka i verkligheten efter en vecka i paradiset södra Italien. Känns unket men ändå varmt och hemtrevligt. Jag jobbar, läser artikel efter artikel, inför nästa veckas milstolpe i doktoranddagboken 2016. Måndag 13.00 är det jag som simmar på alldeles för djupt vatten när jag deltar i en workshop för stadsplanerardoktorander på KTH. Fullkomligt genomrädd är jag, men som Skorpan sa: jag måste göra det, annars är jag bara en liten lort.


Jag har tänkt på det där med rädslor under en längre tid. Antar att det är normalt att ha många när man levt ett tag, eller borde de bli färre med åren? Jag är skräckslagen inför en hel massa olika saker men viljan att gå vidare, utvecklas eller lära mer får mig nästan alltid att våga saker som jag egentligen inte alls törs. Mina funderingar om rädsla är så många att det säkert förtjänar ett helt eget inlägg. Men inte idag.

Nu är det fredag och jag hoppas ni får en fin sådan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar