onsdag 29 juni 2016

vips så blev det onsdag igen

Hur har ni det? Har semesterlunken påbörjats eller är ni som jag, kvar på jobbet och ganska ensam därtill? En av nackdelarna med att vara doktorand under sommaren är att de flesta på kontoret faktiskt är ute och g r ä v e r medan man själv står inomhus och försöker snyta en forskningsplan ur näsan. Hyfsat genomtråkigt måste jag säga. Men å andra sidan är det mulet idag och ganska behagligt att stå här. Det är bara så himla tyst. Jag lovar att jag skulle höra en fjäder falla härinne på mitt rum.


Idag fick jag också ett mail från Kickstarter som sa att Bladen Brinner samlar in adresser till dom som varit med och finansierat, så yey! jag kommer att få en smashing tygkasse med snygg bild på typ i höst. Om ni inte vet vad Bladen Brinner är så är det en litteraturpodcast som ska starta i höst med författarna Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck som ska handla om böcker för barn och unga. Älsk och medfinansiering på denna säger jag. Här kan ni kolla in projektet!


Annars då? Vad händer annars. Tja, jag längtar så elakt mycket efter ett eget sommarhus just nu så att jag ipso facto håller på att smälla av. Toksurfar röda hus med vita knutar och trägolv som man kan knäskura mest hela tiden. Några av kriterierna är såklart 1. en uber-mysig trädgård där man kan duka under ett träd, 2. kamin eller kakelugn så man kan elda kalla sommarkvällar eller på hösten när man är i huset 3. närhet till vatten, man måste kunna bada nånstans 4. trägolv, trägolv, trägolv gärna också en trappa inomhus som är trären. 

Jag tror jag behöver semester.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar