måndag 11 juli 2016

måndagstrio v28

Återuppväcker måndagstrion som kom igång och sen la av lika snabbt. Men nu kör vi.


Bad.
I helgen var vi iväg till en strand som hela familjen gillar att hänga på strax söder om Kalmar. Att bada i havet är mitt säkraste sommartips och det härligaste jag vet. Lovar mig själv därför att jag från och med nu ska ta ett dopp varje dag det finns möjlighet till det. Friheten man känner när havet är omkring en, ett hopp från en brygga och det svala vattnet mot huden och över huvudet. Den är oslagbar. 


Festival.
Men inte vilken som helst utan Öland Roots. Hängde med mannen på festivalen under fredagen och insåg snabbt att det här måste vara bland det trevligaste, gungigaste och skönaste man kan göra i festivalväg en sommarhelg i juli. Har ni inte varit så åk. Jag lär göra det fler gånger.


Blåbär
Det sägs att skogen är fylld till bredden med de här underbara små bären. Måste ge mig ut den här veckan och plocka. Sylt, paj, smoothies, saft, muesli, ja de funkar i precis nästan allt. Hemgjord blåbärsglass...mmmm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar