måndag 25 juli 2016

måndagstrio v.30

Jag är tillbaka i Kalmar efter en vecka på resande fot i jobbet, på konferens i ett varmt och vackert Holland med avslut i ett somrigt Göteborg och Bruce Springsteen med vänner. Nu är en vecka kvar av arbete och fasta rutiner, av tidiga mornar och strukturerat tänkande. Men sen, sen är det allt semester. Måndagslistan denna sista julivecka har ni här.

Vackraste sommarinlägget och bilden - av Sofia/ Mokkasin


Sofia som driver bloggen Mokkasin tar de absolut vackraste bilder jag vet. Hennes blogginlägg om hur hon och hennes fina familj spenderar sin sommar bland sjöjungfrur, fjärilar och troll i skogen får mig att tro att det finns en värld kvar därute där barn får vara barn och där endast fantasin sätter gränser. Ett av årets mest inspirerande inlägg och de vackraste bilderna hittar du här.

Kvällspromenader


En kvällspromenad längs havet, en cykeltur med vinden i håret med skriande måsar och svalornas lek över himlen. Det är nog bland det bästa jag vet när sommarkvällarna är långa och varma. Kanske blir det ett dopp i havet ikväll?

Iskaffe

När man sitter inne i värmen och försöker koncentrera sig på jobbgrejer. Iskaffe är nog det bästa av uppfinningar då. Made by Mary la ut ett helt fantastiskt tips på hur man gör eget iskaffe utan att få den där bittra smaken som då alltid jag iallafall lyckats få hittills. Kolla här och your life will never be the same. 

Ha en fin vecka i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar