fredag 15 juli 2016

ready for the weekend

Fredag innebär starten på en ny helg. En helg som förhoppningsvis kommer att innehålla sin beskärda del av sovmornar, långa frukostar, havsbad, prosecco och vänner.


Ikväll hoppas jag att planerna är minimala och att jag och mannen mest får spendera tid tillsammans, äta en god middag och slöglo på nån bra tv-serie som vi båda gillar. Jag är fast i Homeland just nu och vill helst se fem avsnitt på raken och äta glass från Ben & Jerry direkt ur paketet. Mannen är inte alls lika fast som jag utan tycker att serien är lite för nervig för hans smak. På ett sätt kan jag förstå vad han menar men spänningen naglar mig fast i soffan och suger in mig i handlingen.


Imorgon kommer fyra fina vänner över på middag för att umgås och fira att den ena av dem befordrats till docent. Vi tänker oss samma känsla som en italiensk familjemiddag: alldeles för många goda rätter, prosecco och rödvin tillsammans med en massa prat i mun på varandra och skratt. Det borde kunna bli hur bra som helst. Eller som någon sa någon gång för länge sedan: med ett gott bröd och ett par flaskor rödvin kommer man långt.


Hoppas ni får en lika skön helg som jag hoppas ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar