tisdag 27 september 2016

hösten 2016

Hösten kom nästan omärkbart och jag har haft så fullt upp den senaste tiden att jag knappt hunnit att stanna upp och känna efter hur det egentligen är fatt. Jag tror det är bra och det känns skönt. Men jag saknar tiden och kraften att ta mig ut nu när det är som vackrast och jag bestämmer mig dagligen för att jag ska ändra mitt liv. En vacker dag kanske det händer.


Jag har sagt det många gånger förr men det tål att sägas igen. Hösten är den vackraste årstiden och jag ska banne mig införa ett slags nyårsfirande varje höst från och med nu. Det känns verkligen som om allt börjar om när löven faller och färgerna skiftar, när luften blir klar och lätt att andas. När den där krypande ångesten släpper mitt hjärta och jag känner mig fri.


I höst ska jag läsa mycket, äta hemlagade soppor och grytor, ta långa promenader bland löven. Jag hoppas också att jag ska kunna baka betydligt mer bröd hemma, gillar inte det köpta alls och tycker mest att det är att slösa pengar. Och det kommer att bli en del förändringar framöver. Vi kommer att byta lägenhet. Till ett nytt ställe som ligger i ett kvarter som jag länge drömt om att få bo i, i en lägenhet med högt i tak och ljus som strålar in från flera håll. Och jag får äntligen ett kök som jag aldrig vill lämna.

Det kommer bli en fin höst. Det vet jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar