söndag 9 oktober 2016

tekakor och höststormar

Söndagar är bland bästa jag vet. Särskilt sköna är de om de får vara som idag, helt utan måsten och praktiska göromål som hopar sig och tränger sig på. Idag vaknade jag av att höststormen som härjat runt oss hela veckan fortsatte med blåst och hårt regn som slog mot rutan. Efter frukost mötte vi upp några fina vänner på ett kaffeställe i stan innan de var tvungna att lämna för att åka hemåt mot huvudstaden igen. 


Nu när eftermiddagen är här och regnet fortsätter att piska mot rutorna bakar jag och yngsta dottern tekakor och småpratar om lägenheten som vi båda längtar efter att flytta till, ett nytt ställe i slutet av året. Med sina gamla, knarrande trägolv och dubbeldörrar, vackra ljusinsläpp och stora kök är den nya det närmaste en stadsdröm jag kan komma. Om jag bara ska bo i en enda lägenhet resten av mitt liv så kan det här vara på just det stället.

Ikväll fortsätter vi höstmyset med att fira svärmor med hembakad pizza och kanske en film, och för en gång skull hoppas vi nog alla att blåsten och regnet får fortsätta på precis samma sätt som det gjort hela dagen utan att det gör ett endaste dugg.

Vad gör ni idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar