måndag 16 januari 2017

Frejagatan kl.10:56 eller vad som pågår i mitt huvud

Sitter hemma och drunknar i tentalitteratur och avvärjer cirka en gång var femte minut känslan av att vilja skrika rakt ut. Det är då fan att det ska vara så svårt att klämma ur sig tio sidor tentatext. Funderar dock ungefär var tredje minut på andra ganska fina saker som trots allt förgyller mitt liv just nu. Som att det finns kakor i en burk på diskbänken att äta till kaffet, att vi har flyttat till världens finaste lägenhet (även om det är sjukt stökigt än så länge, att katten är varm och gosig och vill ligga exakt där jag är, att det är snö ute och det är fint mm.


Har ni sett Mandelmanns gård som går på Tv4? Hur bra? För mig som är världens sucker för program som visar människor som gjort det jag i hemlighet drömmer om men som jag förmodligen aldrig kommer att göra som t ex: ha får, odla allt man behöver äta på egen hand, bo i ett fint hus på landet etc älskade naturligtvis detta. Vem behöver Ernst liksom? Missa inte det, Tv4 torsdagar 21.00.

Tog självklart till lipen när Flinga (en av deras kossor) födde sin första kalv och den sa mu för första gången.

Sån är jag. Alltså. Lipig och verklighets-flykts-sucker.

Fin måndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar