lördag 25 februari 2017

bland snorpapper och morfinstinn hostmedusin

pinterest | tessmeyer:

Greetings från snorfronten! Väl hemma från några magiskt vintriga dagar i Åre tillsammans med mannen i mitt liv har jag landat tidernas gruvligaste förkylning slash influensa. Vad är meningen med detta? Jag har verkligen inte tid att vara sjuk, soffliggandes verkligen. Solen skiner ute och jag vill mest promenera, dricka kaffe och läsa. Kaffet smakar urk, ögonen är torra som grustag och jag har inte ork att ta ett enda steg än mindre PROMENERA för njutnings skull. Snarare verkar planen vara att sippa morfinstinn hostmedicin och hålla värmen med ull.

Nåväl. Hela den här Åre-trippen har iallafall gett mig go lust att resa mer till berg och natur. Jag får leva på drömmarna om fler såna här resor medan jag kurerar mig under täcket med snorpappren i högsta hugg. Jag kände verkligen livet i mig - som Madicken sa.

Det var verkligen på tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar